Dag 20 Van Mystic naar Newport RI - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu Dag 20 Van Mystic naar Newport RI - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Dag 20 Van Mystic naar Newport RI

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 Mei 2017 | Verenigde Staten, Newport

De dag begon met een strak blauwe lucht. Omdat het restaurant op maandag gesloten was, hadden we een continental breakfast in het hotel. Dat stelde niet veel voor, zodat we alleen yoghurt en een hardgekookt ei hebben gegeten. Om 10.00 reden we weg. Het is niet ver rijden naar Newport, dus daarom namen we de kustweg. De zee was prachtig blauw met flinke golven, want het waaide hard. Bij Westerly stonden mooie huizen, zeg maar een soort Wassenaar. Om Newport te bereiken moesten we over een hoge tolbrug. Omdat we een beetje te vroeg waren, zijn we de Bellevue Avenue en Oceanië Drive afgereden. Daar staan de echte grote mansions. Het zijn soms kopieën van Franse kastelen! De grootste is van Mr Vanderbilt en heeft maar liefst 70 kamers. De meeste mansions zien er protserig en weinig smaakvol uit. Bij het hotel aangekomen bleek onze kamer nog niet klaar, dus even wachten. Het was het wachten waard, want we hebben weer een prachtige suite. Er is ook een zwembad, dus Carla waagt misschien nog wel een duik. We hebben nog even een stukje gewandeld, maar door de wind is het steenkoud. Het hotel is vrij deftig. Gelukkig zijn we hier maar één nacht. Nu zitten we aan de borrel en straks gaan we in het restaurant van het hotel eten.