Zondag 20 augustus 2017 - Reisverslag uit Punkaharju, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu Zondag 20 augustus 2017 - Reisverslag uit Punkaharju, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Zondag 20 augustus 2017

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 Augustus 2017 | Finland, Punkaharju

Vanochtend hebben we eerst maar eens uitgeslapen. Daarna heeft Carla verse broodjes gehaald bij de receptie. 's Ochtends hebben we lekker in de zon bij het huisje gezeten. Na een broodje gingen we op weg naar Savonlinna, een stad 40km verderop. Daar hebben we het streekmuseum bezocht. Heel interessant, maar helaas waren er alleen op de benedenverdieping vertalingen in het Engels. Op de bovenverdieping was alles in het Fins, dus onbegrijpelijk voor ons. Op een eiland tegenover het museum ligt de burcht Olavinlinna, gebouwd in 1475. Die hebben we niet bezocht, want te veel lopen, maar we hebben wel mooie foto's gemaakt. Daarna gingen we naar Kerimaki, waar de grootste houten kerk ter wereld staat: 45m lang, 42m breed en 37m hoog, met plaats voor 3.30i0 personen. Toen we terugkwamen bij het huisje konden we nog lekker van de zon genieten. Het was een heerlijk rustig dagje.

• 21 Augustus 2017 - 14:13

Tineke :

Krijgen ze de kerk nog helemaal vol ? Zal wel vervlogen tijden zijn !
    Jullie genieten van het mooie weer en nu wel een mooi huisje !