Maandag 14 augustus 2017 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu Maandag 14 augustus 2017 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Maandag 14 augustus 2017

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

14 Augustus 2017 | Finland, Rovaniemi

Na een bijzonder rustige nacht (je zit hier midden in de wildernis) zijn we naar Salla gereden om te tanken (de benzinestations liggen hier ver uiteen) en daarna boodschappen te doen. Daarna wilden we naar het naast ons park gelegen rendierpark, maar daar bleek vandaag niet veel te beleven. We kregen te horen dat er morgen een tour met gids naar de rendieren wordt georganiseerd. We hebben daarom het programma omgegooid en zijn vandaag naar Oulanka National Park gereden (circa 70km). Daar hebben we een echte lokale lunch gegeten: groentesoep (structuur en smaak van hutspot, maar wel heerlijk), brood en een soort dikke pannenkoek met kersencompote. Het Oulanka National Park is bij uitstek geschikt om te wandelen en te hiken, maar daar zijn wij dan weer niet geschikt voor. We hebben het dus bij een bezoek aan het informatiecentrum gehouden en zijn daarna teruggereden naar ons park. Onderweg 17 rendieren gezien, eentje zelfs op de heen- en terugweg (die stond nog steeds midden op de weg op hetzelfde plekje) maar die hebben we maar 1 keer geteld :-) Het was prima weer met veel zon en 's middags af en toe een korte bui. Omdat we hier een hele voorraadschuur hout bij het huisje aantroffen, hebben we maar eens een flink vuurtje in de open haard gestookt.

• 14 Augustus 2017 - 17:27

Lies:

Leuke verslagen weer en zat te doen en te zien! Liefs van ons xxx