Zaterdag 12 augustus 2017 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu Zaterdag 12 augustus 2017 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Zaterdag 12 augustus 2017

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

12 Augustus 2017 | Finland, Rovaniemi

Vandaag een rustdag. Nadat we op ons gemakje ontbeten hadden, ging Carla het skicentrum verkennen. Er staan twee hoge springschansen, een kleinere om te oefenen en een heel kleine voor de beginners. Het zal hier in de winter best druk zijn met springers en langlaufers. Nu waren er alleen twee mannen disc golf aan het spelen. Dat is een spel dat op golf lijkt (ook 9 of 18 holes) en waarbij vanaf de tee een disc wordt geworpen. Waar die terechtkomt, mag je dan weer verder werpen. Het uiteindelijke doel is een soort mandje waarin de disc moet worden gegooid. We hadden er nog nooit van gehoord. Daarna hebben we lekker op onze veranda gezeten met een bakje koffie. ’s Middags zijn we naar een openluchtmuseum geweest, het Rovaniemi Local History Museum. Dat was een oude boerderij met allerlei bijgebouwen, waar je veel over het leven in vroeger tijden kon leren. Heel interessant, maar voor Cor ontoegankelijk vanwege de trapjes en wiebelige planken. We waren de enige bezoekers dus dat was lekker rustig. Carla is overal naar binnen gegaan om foto’s te maken, terwijl Cor de bijgeleverde schriftelijke informatie doornam. Op de terugweg hebben we heerlijke pizza’s gegeten bij een Turks restaurant. Cor had er eentje met rendiervlees en Carla met blauwe kaas, salami en vooral heel veel knoflook. Het was er rustig, zodat we een leuk gesprek konden voeren met de Turk, die desgevraagd vertelde dat hij het klimaat in Finland prima vond en de natuur prachtig. We hebben ook nog over politiek en Turkije gesproken, maar dat is natuurlijk een precair onderwerp, dus we hebben ons maar een beetje op de vlakte gehouden. Toen we thuiskwamen, was het nog lekker weer zodat we nog een poosje op de veranda hebben gezeten. Het was weer een mooie dag met prima weer, 20 graden en zonnig. Voor morgen wordt bewolking en wat regen voorspeld, maar dat is een reisdag, want dan gaan we naar onze volgende bestemming, een klein stukje noordelijker en bijna in Rusland.

• 12 Augustus 2017 - 22:31

Tineke:

Leuk dat museum daar hou ik wel van Jammer Cor dat jij daar niet kon komen , lekker rustig gezellig dagje !

• 12 Augustus 2017 - 22:31

Tineke: