Donderdag 10 augustus 2017 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu Donderdag 10 augustus 2017 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Donderdag 10 augustus 2017

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

10 Augustus 2017 | Finland, Rovaniemi

Zo, na een paar dagen slecht en langzaam internet nu weer in de lucht. De bootreis verliep prima: weinig wind, kalme zee. Lekker aan dek gezeten. Op woensdag ochtend kwamen we in Helsinki aan. Het was heerlijk weer zodat we eerst maar eens een terrasje hebben gepakt. S middags zijn we nog naar een landtong gereden en hebben we lekker in de zon gezeten. Om 18.00 uur konden we inchecken bij de autotrein. Nadat Carla de auto op de trein had gereden, konden we op zoek naar onze coupé. Omdat die op de bovenste laag lag, was het bovenbed helaas niet bereikbaar, tenzij je een slangenmens bent. Daarom een andere coupé gevraagd. Daar was meer ruimte, zodat Carla met enige acrobatiek toch nog in het bovenbed belandde. We hebben een beetje gedommeld maar echt slapen was er niet bij. Om 07.15 uur kwamen we aan in Rovaniemi. Omdat we nog niet hadden ontbeten gingen we op zoek naar de McDonalds. We bestelden een bacon and egg sandwich. Eerst waren er geen eieren maar die werden snel bij de supermarkt gehaald, zodat we toch nog een soort ontbijt hadden. Tijdens het ontbijt begon het te regenen. Daarna zijn we naar het Arktikum gegaan, een mooi museum over het noordpoolgebied en over de Sami. Na een heerlijke lunch reden we naar ons eerste onderkomen: een mooie houten vakantiewoning vlakbij de skischans, kabelbaan en rodelbaan. Nee, we gaan niet gevaarlijk of sportief doen ☺️ Eerst maar eens een beetje slaap inhalen.

• 10 Augustus 2017 - 14:58

Lies:

Het word weer een avontuur!! Leuk om weer mee te lezen.
    Dikke knuf

• 10 Augustus 2017 - 17:03

Tineke:

Dat was klauteren om in dat bedje te komen ! Maar je kan nu lekker gaan genieten ,hopelijk dit keer niet zoveel regen !