Dag 17 North Adams MASS. - Reisverslag uit North Adams, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu Dag 17 North Adams MASS. - Reisverslag uit North Adams, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Dag 17 North Adams MASS.

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

06 Mei 2017 | Verenigde Staten, North Adams

North Adams is een interessant stadje. Er staan heel veel oude industriele gebouwen, waarin vroeger weverijen en ververijen waren gevestigd. Later werden de gebouwen gebruikt voor elektronica. Toen ook die industrie verdween, kwam men op het idee om de gebouwen te gebruiken voor allerlei vormen van moderne kunst. Er zijn veel kleine ateliers, maar er is ook het Massachusets Museum of Contemporary Art (MoCa) gevestigd. Omdat dat museum nogal verspreid over verschillende gebouwen en we bovendien niet zo'n fan zijn van moderne kunst, hebben we dat maar links laten liggen. Vanochtend wilden we de Mohawk Trail rijden. Dat is een weg die zo veel mogelijk over een oude Indianentrail loopt, met onderweg allerlei bezienswaardigheden. Bij vertrek regende het behoorlijk en we waren nog maar een paar mijl op weg toen het nog veel harder ging regenen. De parkeerplaats bij het eerste uitzichtpunt was gesloten (er viel ook niets te zien) en bij het tweede uitzichtpunt zaten we midden in de wolken. Ook was het ineens nog maar 3 graden, zodat het ons beter leek om maar om te keren. Gezien het weer was het beter om iets binnen te gaan doen. We zijn daarom naar een museum gegaan, het Sterling and Francine Clark Art Institute, kortweg The Clark. Daar is een prachtige collectie schilderijen en sculpturen te zien, met veel Europese schilders uit de 15e tot en met 18e eeuw. Er hingen wel 15 schilderijen van Renoir! Ook hing er een mooi landschap van Jacob van Ruisdael en wat doeken en schetsen van Rembrandt. Ook van de Amerikaanse schilders John Singer Sargent en Remington hingen er mooie schilderijen. Er was ook een collectie beelden van Rodin. We hebben een behoorlijke tijd in het museum doorgebracht. Toen we buiten kwamen, regende het nog even hard, zodat we naar het hotel zijn gegaan en daar wat hebben gelezen. 's Avonds hebben we downtown een lekkere pizza gegeten en toen we terugreden was het zowaar droog. Er hingen nog wel heel donkere wolken, dus of het lang droog zal zijn? Voor morgen wordt iets beter weer voorspeld, wel bewolkt maar droog. Gelukkig maar, want we hebben een lange rit voor de boeg. Het eerste stuk gaat over de Mohawk Trail, dus hopelijk hebben we dan meer geluk met het uitzicht.

• 06 Mei 2017 - 08:36

Lies:

Echt jammer van het weer steeds!! Maar die pizza was wel echt Amerikaans, wat een joekel!