Dag 15 Woodstock Vermont - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu Dag 15 Woodstock Vermont - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Dag 15 Woodstock Vermont

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

04 Mei 2017 | Verenigde Staten, Woodstock

Vandaag een rustdag, dus geen grote autorit. We hadden besloten om vandaag niet in het hotel te ontbijten of te dineren, dus reden we vanochtend naar Dana's in Quechee, zo'n 12 mijl verderop. Daar aangekomen bleek dat die tent nog niet open was (seizoenssluiting). Dus reden we door naar Jake's Market Café, waar we een sandwich met orange juice hebben gegeten. Daarna wilden we naar Billings Farm & Museum, een soort modelboerderij/openluchtmuseum. Dat zou vlak bij het hotel liggen, maar de TomTom stuurde ons een heel andere kant op. Op de plaats van bestemming geen museum te zien! Toen bleek dat Cor de Old River Road had ingegeven in plaats van de River Road. Wij dus het hele stuk weer terug en inderdaad: vlak bij ons hotel vonden we het museum. We hebben eerst een film bekeken over het ontstaan van het geheel. In het boerderijgedeelte hadden ze een aantal draft horses, 36 Holsteinkoeien, kippen en een aantal schapen (met lammetjes). Voor Hollandse begrippen niet zo heel imposant. Het museumgedeelte was wel interessant. Er was een mooie tentoonstelling over hoe het leven hier vroeger was. De boerderij was eind 19e eeuw door Mr Billings aangekocht, wiens voornaamste doel was om op een verantwoorde manier met het land en de bossen om te gaan. Ergens in de jaren 30 van de 20e eeuw trouwde de dochter van Mr Billings met Laurance Rockefeller en die naam staat, zoals we allemaal weten, garant voor veel kapitaal. Hij zette het bedrijf voort en breidde het uit. Ook hij zette zich, als filantroop en conservator, in voor het behoud van het landschap. In de jaren 90 brachten Laurance en Mary Rockefeller de boerderij en het museum onder in de Woodstock Foundation Inc. Cor heeft in de shop een dvd gekocht en Carla twee heerlijke stukjes fudge. 's Avonds zijn we in het dorp gaan eten bij Bentley's, een local restaurant. Het was redelijk weer vandaag, overwegend zonnig met af en toe een plotselinge bui. Wel was het fris, met een koude noordoostenwind.

• 04 Mei 2017 - 06:28

Martine Van Rooyen:

De koeien hebben wel een heel luxe vertrek, zelfs met mooi uitzicht!

• 04 Mei 2017 - 08:19

Lies:

Wel een leuk oud sfeertje daar!