Woensdag 16 augustus 2017 - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu Woensdag 16 augustus 2017 - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Woensdag 16 augustus 2017

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

16 Augustus 2017 | Finland, Vuokatti

Vanochtend vertrokken we bijtijds, want ons volgende onderkomen was circa 350km rijden. Omdat we nu eenmaal niet van (rode) hoofdwegen houden, wilden we toch een stuk over een gele weg rijden. Dat bleek echter al snel een onverharde weg te worden en aangezien dat stuk zo'n 100km lang was, zijn we toch maar over de hoofdroute verder gegaan. Erg hard rijd je hier sowieso niet, want met al die loslopende rendieren op de weg is 80km p/u al best snel. Naarmate we zuidelijker kwamen, veranderde het landschap: het is hier heuvelachtiger en er zijn meer (loof)bomen dan in het noorden. Qua rendierscore was het absoluut een topdag. We hebben het record gebroken: in totaal 56 rendieren gezien! Dat is nu echter afgelopen, want we zijn nu buiten het gebied waar ze gehouden en gefokt worden. In het zuidelijke deel van Finland zijn alleen nog (wilde) bosrendieren en die zijn waarschijnlijk zo schuw dat ze zich haast niet laten zien. Ander wild zie je ook niet. Af en toe een roofvogel, maar we hebben bijvoorbeeld nog geen eland gezien. Het huisje waar we nu zijn kan ongeveer 2,5 keer in het vorige huis. Het is een echt ieniemienie huisje. De slaapkamer is zo klein dat je vanuit de deuropening in je bed moet springen. Er zit wel een sauna in, dat dan weer wel. En een knalhard tikkende klok, waarvan we natuurlijk meteen de batterij verwijderd hebben. De bank zit niet echt comfortabel en de houten eetkamerstoelen evenmin. Kortom: je moet hier maar niet al te veel binnen zitten. We gaan voor morgen dan ook maar een mooie rit uitzoeken.

• 16 Augustus 2017 - 22:55

Tineke:

Het huisje lijkt wel wat op het huisje van Reeuwijk ,maar is dan toch misschien iets groter
    Jammer dat het niet comfortabel is . En wat rendieren betreft die gaan jullie straks wanneer jullie weer thuis bent zeker missen !

• 17 Augustus 2017 - 19:40

Lies:

Jammer zeg, is snoepje van huisje om te zien! Xx