Zondag 13 augustus 2017 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu Zondag 13 augustus 2017 - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Zondag 13 augustus 2017

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

13 Augustus 2017 | Finland, Rovaniemi

Vanochtend vertrokken we om 10.00 uur naar onze volgende bestemming: Salla. Het is het meest noordoostelijke punt van onze reis, vlakbij de Russische grens. Na ongeveer 30 km kwamen we bij een stroomversnelling, waar we een stukje gewandeld hebben. In dat stuk van de rivier worden vaak wedstrijden wildwaterkano gehouden. Nu stond er alleen een visser tot aan zijn oksels in het water. We vervolgden onze weg en reden via mooie binnenwegen naar Salla. Enkele kilometers verderop lag ons vakantiepark Pan Village Oulanka. Je kunt goed merken dat het zomerseizoen hier voorbij is. Er was niemand bij de receptie, maar de sleutel en een informatiemap zaten in een brievenbus met een briefje met onze naam erop. Het hele park is verder verlaten, op een stel andere Nederlanders na. Het huisje is werkelijk subliem. Ongeveer net zo groot als ons eigen huis, ruime woonkamer met open haard, een volledig ingerichte keuken, drie slaapkamers, twee badkamers, twee wc's, sauna en een groot terras. Er zit zelfs een droogkast in voor natte kleren. Het is duidelijk dat alles hier is ingesteld op de wintersport. Omdat er hier geen restaurant is, heeft Carla zelf maar iets gekookt uit de meegenomen noodvoorraad. Het was vandaag bewolkt met af en toe een beetje regen. Qua rendieren was de score 20 (dichtbij onze bestemming lagen er zeven bij elkaar, dus dat telt lekker op). Naast ons park ligt het Salla Rendier Park, waar we morgen maar eens gaan kijken. Foto's uploaden lukt niet, misschien te trage verbinding.

• 13 Augustus 2017 - 22:48

Tineke:

Mooie tocht gemaakt ! En als klap op de vuurpijl Zo n prachtig onderkomen
    Daar hou je het wel een paar dagen uit en ook nog lekker rustig !