Dag 19 Mystic CT - Reisverslag uit Mystic, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu Dag 19 Mystic CT - Reisverslag uit Mystic, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Dag 19 Mystic CT

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

07 Mei 2017 | Verenigde Staten, Mystic

Vanochtend werden we wakker met zonneschijn. Er bleek wel een fris windje te staan. We hebben eerst in Harbour House ontbeten. Daarna gingen we naar het Submarine Museum in Groton, een plaatsje vlakbij. Dat was vooral voor Cor natuurlijk heel interessant. We hebben eerst een film bekeken over het ontstaan van de Amerikaanse onderzeedienst en de ontwikkeling die de onderzeeërs hebben doorgemaakt. De eerste onderzeeër, ontworpen door Mr. Holland, werd omstreeks 1900 gemaakt en in de eerste jaren gebeurden er heel wat ongelukken door technische mankementen. Echt goede vooruitgang op technisch gebied werd pas geboekt onder druk van de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Er lag ook een onderzeeër bij het museum, de Nautilus. Die was vandaag helaas niet toegankelijk, maar voor Cor was dat wellicht toch een probleem geweest. Toen we een beetje uitgekeken waren, zijn we via een mooie binnendoorroute teruggereden naar het hotel. We kwamen langs prachtige Victoriaanse en koloniale huizen, maar de verschillen zijn groot, want je ziet ook een soort stacaravans waar vaak een enorme junkyard omheen ligt. De weg voerde niet echt langs de kust, maar af en toe was toch de zee te zien.
Omdat er in het Harbour House Restaurant veel vis maar weinig vlees op de kaart stond, zijn we met de auto naar Olde Mistick Village gereden, een gebied met leuke winkeltjes en eettentjes. We kwamen terecht in de Jealous Monk, een soort biertent waar ook wat te eten was. Voor de bierliefhebbers een zeer uitgebreide kaart: het duurste biertje kostte 45 dollar per flesje! Cor heeft dus maar iets eenvoudigers genomen. Na een heerlijke hamburger, salade en een puntzak Belgische frites zijn we voldaan weer naar het hotel gegaan. Daar hebben we nog even de koffer ingepakt. Morgen een korte rit naar Newport. Als we de reisgids mogen geloven, hebben daar de superrijken van deze aarde een aardig optrekje.

• 08 Mei 2017 - 17:39

Tineke :

Dit is een heel interessante dag geweest ! Een thuishaven voor jou Cor Morgen of dat is vandaag naar de rijken der aarde heeft ook wel wat !
    Veel plezier !