Dag 14 Van Jackson NH naar Woodstock VT - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu Dag 14 Van Jackson NH naar Woodstock VT - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Dag 14 Van Jackson NH naar Woodstock VT

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

02 Mei 2017 | Verenigde Staten, Woodstock

Vanochtend zijn we rustig opgestart. Carla heeft al twee dagen een fikse verkoudheid met veel gesnotter en hoesten. Eerst dus maar een beetje uitgeslapen. Na het ontbijt vertrokken we in de stromende regen uit Jackson. We wilden nog een keer die prachtige Kancamagus Highway rijden en een binnendoorweggetje ernaartoe nemen, maar toen we daar aankwamen, bleek dat vanwege de winterse omstandigheden nog niet open . Dus weer 12 mijl teruggereden naar Conway en daar de weg weer genomen. Onderweg klaarde het iets op, zodat het uitzicht vanaf de top iets beter was dan gisteren. Onderweg nog gestopt bij een mooie waterval. Na Lincoln zijn we binnendoor over landelijke wegen gereden door bosrijke gebieden. De routebeschrijving stuurt ons telkens over de snelwegen, maar daar vinden we niets aan. Met de lokale wegen kom je door echte Amerikaanse stadjes en dorpen en dan zie je tenminste wat van het land. Ons hotel in Woodstock is behoorlijk deftig. We hebben weer een prachtige kamer met een four poster kingsize bed. De kamer is van alle gemakken voorzien. Er is ook een beautysalon in het hotel, maar alles is erg duur. 250 dollar voor een massage en gezichtsbehandeling is een beetje al te dol. Er is een heel formeel restaurant, maar daar gaan we niet heen, want zulke kleren hebben we helemaal niet bij ons! We gaan dus naar de taverne, een meer casual gelegenheid. Het weer was vandaag wisselend, af en toe een bui, maar ook veel zon en in ieder geval hogere temperaturen. We zagen de weerman op de tv echter uitleggen, dat er een soort koude luchtstroom over de US waait, zodat het noordoosten veel lagere temperaturen heeft dan normaal. Dat hebben wij dan weer! Gelukkig had Carla in North Carolina nog een lekker fleecejack gekocht. Dat komt nu goed van pas.