Dag 13 Jackson en omgeving - Reisverslag uit Bretton Woods, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu Dag 13 Jackson en omgeving - Reisverslag uit Bretton Woods, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Dag 13 Jackson en omgeving

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

02 Mei 2017 | Verenigde Staten, Bretton Woods

Nadat het vannacht flink geregend had, begon de dag vanochtend miezerig. Na een stevig ontbijt gingen we een rondje rijden. Eerst van Jackson naar Conway, waar we aan de rit over de 32 mijl lange Kancamagus Highway begonnen. Dat is een prachtige scenic byway met stopplaatsen bij watervallen, vergezichten en een covered bridge. Hoe hoger we kwamen des te meer sneeuwwallen lagen er langs de kant van de weg. Bovenop de pas zou er een mooi uitzicht zijn, maar we zaten midden in de wolken, dus dat ging aan onze neus voorbij. Op de top was het 2 graden met een lekker windje, dus de gevoelstemperatuur lag nog lager. Aan het eind van deze weg ligt het stadje Lincoln, een toeristische plaats met veel skimogelijkheden. Er zijn hier overal veel skihellingen. Er ligt nog wel sneeuw op, maar je kunt er nu niet meer van afdalen. We zitten een beetje tussen twee toeristenseizoenen: het wintersportseizoen is net voorbij, maar het zomerseizoen is nog niet begonnen. Dat start op 29 mei, Memorial Day. De natuur is hier ook veel minder ver dan meer naar het zuiden. Hier bloeien nu de forsythia en de magnolia en de bomen zijn nog allemaal kaal. Op de terugweg reden we langs Bretton Woods, waar Carla thee wilde gaan drinken in het Mount Washington Hotel. Daar werd in 1954 het Internationaal Monetair Fonds opgericht. Helaas waren we de afslag voorbij voordat we het wisten en omdraaien is hier niet zo gemakkelijk. Verderop zijn we nog gestopt bij Willeys House Historic Site, waar enkele eeuwen geleden een grote landslide plaatsvond. Willeys House werd daarbij gespaard omdat het onder een overhangend rotsblok stond. De landslide splitste zich daar net boven in tweeën. Helaas waren de bewoners toen al op de vlucht geslagen, zodat die alsnog onder de aardverschuiving werden bedolven. Teruggekomen in ons hotel hebben we ons lekker opgewarmd met een kop koffie voor de open haard. 's Avonds hebben we in het hotel gegeten met als toetje een Chocolate Bag (voor 2 personen). We waren vergeten om er een foto van te maken, maar om een indruk te geven van het geheel hebben we wel een foto gemaakt van wat er over was toen we echt niet meer op konden!
Morgen vertrekken we naar Woodstock, Vermont.