Dag 12 Van Portland naar Jackson NH - Reisverslag uit Bretton Woods, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu Dag 12 Van Portland naar Jackson NH - Reisverslag uit Bretton Woods, Verenigde Staten van Carla Feun - WaarBenJij.nu

Dag 12 Van Portland naar Jackson NH

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

30 April 2017 | Verenigde Staten, Bretton Woods

We vertrokken om circa 9.30 uur uit het hotel. Toen we buiten kwamen, bleek dat de temperatuur in één nacht 15 graden gezakt was. De zon scheen gelukkig nog wel. Voor de zekerheid hebben we nog maar even getankt, want het is zondag dus we wisten niet of in het binnenland de benzinestations open waren. We schoten flink op en waren omstreeks 12.00 uur al in de buurt van het hotel. We zijn dus eerst maar naar het Pinkham Notch Visitor Centre gegaan voor een lekkere kop koffie. Daar vertelde men ons dat de autoweg omhoog naar Mount Washington niet open was. Eigenlijk gaat de weg begin mei open, maar omdat het weekend was hadden we gedacht dat we er nu ook over naar boven konden. We zijn er toch maar even naartoe gereden en daar bleek dat de eerste 4,5 mijl (van de 8 mijl in totaal) wel open waren. Het laatste stuk naar de top was gesloten vanwege sneeuw, gladheid en wegwerkzaamheden. We zijn dus het eerste stuk omhoog gegaan en er lag nog aardig wat sneeuw. Er was deze winter veel meer gevallen dan andere jaren, zo zei men. Het hellingspercentage van de weg stond niet vermeld, maar in 4,5 mijl zijn we circa 2500 feet gestegen, dus de knappe koppen kunnen het nu zo uitrekenen. Daarna reden we naar het hotel, waar we een prachtige kamer kregen, bestaande uit drie delen: een badkamer met bubbelbad en douche, een zitgedeelte met tv en een slaapgedeelte met keuken, nog een tv en een (gas)open haard, die het nog deed ook! En dan is er nog een groot balkon. Kortom: een vorstelijke suite! De kamers liggen hier verspreid over diverse gebouwen. De onze ligt in het hoogst gelegen gebouw, maar gelukkig kun je er met de auto heen. 's Avonds in het restaurant overheerlijk gegeten. Cor zit nu even te genieten van de mooie (maar frisse) avond, terwijl ik dit verslag tik. Voor vannacht wordt regen voorspeld en we hopen maar dat het geen sneeuw wordt, want daar is het koud genoeg voor.

• 01 Mei 2017 - 17:11

Tineke:

Wat een temperatuur verschillen daar moet je goed op kleden want niet ziek thuis komen hoor ! Jullie genieten en wij genieten mee ! Veel plezier nog ,

• 01 Mei 2017 - 22:18

Els Heuseveld5:

Wat geweldig allemaal.Wij zijn op het moment in Barcelona. Wat een schitterende stad. Fijn dat jullie het zo goed hebben. Leuk zo'n reisverslag. Zijn jullie goed boven gekomen?Lieve groet.